fredag 6 maj 2011

Pay and Jumpe

heyy!
han tyvärr inte skriva igår.. var skit trött efter tävlingen :3
Malaco var SUPER duktig att gå på transporten, och när vi kom dit var han först väldigt spänd och lite stissig, men när jag väl kommit upp öfr att hoppa fram och så blev hav väldigt duktig.. Förutom att han har ju aldrig varit i en manege innan så varje gång någon rörde sig lite hasstigt eller så blev han jätte rädd och började studsa ;s Första gången jag skulle komma mot ett hinder så stannade han.. Och nockade till mig i ansiktet, (för han drog upp huvudet så högt) Så har fått ett litet fint blå märke vid ögat ;)
Men sen gick det lite bättre.. När vi kom ut och skulle ställa mig och vänta för det var snart min tur.. Så blev han SÅ SUUUPER lugn asså :) Jäätte skönt :3
När jag kom in i paddocken gick jag så han fick kolla på några hinder och så.. Men Sen skulle jag komma på 1:a hindret.. Då stannade han :s Det var en oxer.. Men sen kom jag igen och då gick de bättre.. Sen hoppade han nr 2 och nr 3 sprang han åt sidan :s Men så fick jag han över de.. Och på nr 4 och 5 tror jag han stannade :s Men nr 6 var ett rätt stort reklam hiner mojj.. Den hppade han.. och sen var det 2 hinder till.. och då kommer jag ej ihåg ;) Och nr 9 var ett "vatten hinder" Och det hoppade han över :DD



Filmen funka nt att lägga in på datan.. Får försöka igen imorgon eller så :)

Men imorgon ska jag rida ut med Janina :D Ska bli super kul.
Ska prova och låna Janinas martingal.. och se om de funkar bättre.. och om de funkar så ska jag åka och köpa en ; )
Ajja ,
nu ska jag gå och SOOOOOVVVAAA , är as trött :3 <3

Nattiiiiii alla människor,
// Eliiin :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar