lördag 4 juni 2011

DRESSYR OCH FIXA SOMMAR HAGEN ! : )

Haaallo :)
Det blev att rida dressyr idag. Tränade galopp, bakdels vändning, rygga och skänkel vikning.
Rygga går faktist riktigt bra nu, bakdels vändning går också rätt bra fast att jag nyss börjat träna på det. Han är väldigt lätt lärd! Och skänkel vikningen kommer.. :d Och höger galoppen tar han jätte bra nu. Men vänster går la sådär.. :s Han tar fel eller bara sticker.. Så har något att öva på!

Jag började med att skritta fram, sen travade jag lite i båda varven.. Och red lite på volt och gjorde lite serpentiner och andra mjuk görande saker. :)
Sen travade jag lite till.. Galopperade lite. Gjorde lite skänkel vikning, ryggade lite och galopperade lite till.. Sen gjorde jag bakdels vändning.. Sen skrittade jag av.. ! :dd

Sen gick jag upp till mamma och några andra som har häst i stallet.. Dem var uppe i en sommar hage och gjorde i ordning lite! :)
Sen fikade , saft och bulle ! :D

Men nu sitter jag mamma o syrran och kollar på film. Vi va och hyrde 2 st förut. :)
Ena filmen är en hund film, och våran lille hund sitter också och kollar ! :')


En liten bild på vovven ,
Han heter Elvis ! :3

4 kommentarer: