fredag 10 juni 2011

Hoppat 70 idag! =D

Hejsan.
Idag träffade vi dem nya klasserna i skolan. =D
Men så missade jag bussen till stallet... o.O Så de blev bara att cykla hem och vänta på nästa buss som gick 2 timmar senare.. :s Men då fick jag med syrran till stallet (y)
När jag kom dit gick jag först och tog på mig rid brallor och skor. ; ) Sen tralla jag o syrran upp i skogen för att hämta bus ponnyn, han kom fram till mig dem sista meterna! Fast såklart började han bråka lite när jag skulle leda honom. Men Mathilda tog lite godis i handen då gick han med så snällt så. :=)
Sen gjorde jag i ordning han o sånt..

Sen gick jag ut i paddocken.. Skulle hoppa! Han fattade fel galopp hela jädra tiden :/ Skit jobbigt. Och så började han studsa direkt när jag fick rätt galopp..

Sen  började jag att hoppa ett litet 50 hinder.. Sen 60 och hoppade lite och så.. :)
Sen provade jag att hoppa 70 cm det gick jätte bra. Han hade rätt bra marginal på det..
Hoppade det ca 3-4 ggr. Sen var jag nöjd.

Ska vara med på pay an jumpe på söndag.. Har anmält mig till 60 cm, men blir kanske en runda på 70 också :D





 En bild på min gamla foder ponny som jag hade i vintras. :)


Bilderna från i måndags får komma upp senare ;-) <3

1 kommentar: