fredag 17 juni 2011

Lektionen igår ! ;pp

Tjobre !
Nu ska jag allt ta och skriva i "detalj" om lektionen igår.

Började med att skritta fram.. Också kom min tränare dit.. Och då började jag trava fram också, sen typ red jag lite på volt och sånt. Sen galopperade jag först ca 2 varv på volten i vänster galopp.. gick jätte bra! Sen galopperade jag ca 3-4 varv i samma varv på hela ridbanan.. Med ökad galopp på långsidorna och sansad på kortsidorna.. Blev faktiskt en riktigt bra ökning några grr där! :)
Sen gjorde jag ungefär samma sak i andra varvet.. Gick också bra.. Men gjorde inte någon ökning där.
Sen lät jag han pusta lite.. Sen ryggade jag 3 steg ca 2 ggr.
Sen gjorde vi en ny övning..
Man skulle gå runt på en rätt liten fyrkant.. Och i varje hörn skulle jag göra en "halv" framdels vändning. Gick skit bra i skritten.. Sen samma sak i trav.. Styrde honom så gott som bara med benen (Y) Han blev super lösjord.. Sen gjorde jag några serpentin bågar och så med.. (i trav) Sen gick jag in på volten, travade lite först.. Han gick jätte bra i form och allt.. Så släppte jag lite på tyglarna så han blev lite mer fri.. Då gick han ännu mjukare och bekvämare.
Skit nöjd över den lektionen!
Också var jag själv.. Dem andra kom aldrig ; )


Bloggar mer sen ! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar