måndag 13 juni 2011

Rida ut med Janina och Emma : )

Hejsan!
Nu har jag nyss kommit hem från stallet. :D
Skulle rida ut.. Först kom vi dit.. Bytte om och allt, sen sprang jag, janina och Emma bort och till hagen för att hämta hästarna.. Söta Malaco och Smirre låg ner i hagen :') Så söta <3
Men så märkte vi att Gloí(Jannes häst) hade en lös sko ^^ Så Janina och Emma fick dela på lilla Smirre :)

Och frässten.. Hovslagaren kunde sätta på skon idag ! :D 

Så jag red ut med ah.. Janina och Emma ;)
Gick skit bra för mej.. :)  Han lyssnade faktist JÄTTE bra! 
Han lyssnade skit bra.. Fattade rätt galopp och ah.. Hur mycket bättre kan det gå ? (a)

Vi börjar bli ett riktigt bra team.. Kanske jobba lite mer från marken sen.. ;) 

Kunde nog inte ha hittat någon bättre häst.. Så trevlig social o ALLT ! :'D 

EN RIKTIG DIAMANT, är han! :)) §      riktigt stolt , över honom :3

Vi har fått hem en ny sadel att prova.. Jag skall prova att rida med den imorgon, och se hur det känns och så. :) För har ju en hopp sadel nu.. Man får sån framåt lutad sits av den :s Så man får ont i ryggen och förstör ridningen.. ;)
Den vi har hemma nu och provar är en "allround, mot hopp".

Bloggar mer sen, om jag har tid och kke lite fler bilder : )

dricker vatten ut någon tunna x)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar